تحولات لبنان و فلسطین

۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 1018732

رئیس کمیسیون صادرات صنعت کفش بیان کرد: واردات قاچاق کفش در سال های گذشته کاهش یافته بود که متاسفانه در دو سال اخیر به شدت افزایش یافته و براساس مشاهدات میدانی رشد ۷۰ درصدی داشته است.

رشد یکباره قاچاق کفش به‌ کشور

به‌گزارش قدس آنلاین، جواد شعبان‌زاده، رئیس کمیسیون صادرات صنعت کفش بیان کرد: صنعت کفش موتور متحرک ۷۰ صنعت دیگر است و بیش از سه هزار آیتم محصول مواد اولیه داریم که بخشی از آن وارداتی است.

وی افزود: رتبه یازده تولید کفش در دنیا را داریم و قم قطب تولید کفش ماشینی کشور است و بیش از ۷۰ درصد صادرات کشور مربوط به استان قم است و به همین دلیل این نمایشگاه از سال های گذشته از استان قم آغاز شده است. 

شعبان‌زاده درخصوص صادرات کفش ادامه داد: سازوکار صادراتی عرصه را برای فعالیت واحدهای صنعتی مشکل کرده است، حجم تراکنش صنعت کفش ۳ میلیارد دلار است که سهم صادرات کفش ما ۱۰۰ میلیون دلار است. غالب کفش های ما میانگین جفتی ۴ دلار و در برخی محصولات با قیمت ۱۰ دلار صادر می شود که باید این سهم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: جامعه ۶۰۰ میلیونی کشورهای همسایه را به عنوان مقصد صادراتی در اختیار داریم و صنعتگران کفش ما به دنبال بازارهای جدید هستند. ۵۰ درصد صادرات کفش ما به افغانستان و عراق است، صادرات به عراق نسبت به گذشته کمتر شده و به کشورهایی مانند تاجیکستان و آذربایجان افزایش یافته است، تجار روسیه نیز در حال رفت و آمد به استان قم هستند. 

شعبان‌زاده در مورد میزان قاچاق کفش به کشور نیز گفت: واردات قاچاق کفش در سال های گذشته کاهش یافته بود که متاسفانه در دو سال اخیر به شدت افزایش یافته و براساس مشاهدات میدانی رشد ۷۰ درصدی داشته است، سازوکار بورس و قیمت مواد اولیه که بیش تر از میانگین جهانی است در این زمینه تاثیرگذار بوده است. به نظرمی رسد قاچاق کفش به کشور، سازمان دهی شده انجام می شود. 

رئیس انجمن کفش ماشینی استان قم درباره کیفیت کفش های تولیدی نیز گفت: بخشی از اتفاقاتی که در مورد کیفیت کفش رخ داده مربوط به تغییر سلایق مردم و صنعت مد است و همین سبب شده تا تولیدکنندگان بیش از کیفیت به دنبال کمیت باشند تا بتوانند سبد متنوعی از محصولات را عرضه کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.